רב חיל האוויר לשעבר על הסערה: "חזרנו אחורה"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on רב חיל האוויר לשעבר על הסערה: "חזרנו אחורה"

    רב חיל האוויר לשעבר הרב רמי ראבד במהדורת הבוקר: "החרדים כבר הסכימו לכבד את זכר החללים בדרך של המדינה, אבל כעת מחזירים אותנו אחורה". עו"ד פאלוך: "אני לא מקבל את זה שהדרך לכבד אותם תהיה בדרך שקבעה המדינה"

    צילום: דו''צ
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב חיל האוויר לשעבר, הרב רמי ראבד אומר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני), כי סערת יום הזיכרון מסיגה לאחור את ההתקרבות בין החרדים לחילונים בישראל. "זה מאוד מצער אותי", פתח הרב ראבד. "במשך עשרות שנים הייתה לציבור החרדי בעיה עם יום הזיכרון. משום שהדרך של המדינה לכבד את זכר הנופלים נוגדת את הדרך שבה אנחנו עושים את זה. לעמוד בצפירה זה חוקות הגויים. היה לנו מאוד קשה עם זה כל השנים, אבל הציבור שלנו התחיל להבין כמה זה חשוב לציבור הלא דתי וגם אנחנו הצטרפנו לעניין הזה.

    "אז מה קורה עכשיו? חוזרים אחורה. פתאום אפשר לא לכבד את היום הזה רק בגלל מאבק פוליטי. בגלל רפורמה משפטית כבר לא צריך לכבד את היום הזה? אנחנו בנסיגה אחורה", אמר ראבד.

    לשיחה הצטרף עו"ד רוני פאלוך, שתקף: "ראבד הוא דובר החברה החרדית? בשמי הוא לא מדבר. אני מכבד את זכר החיילים הצדיקים השם יקום דמם, הקדושים האלה. אבל אני לא מקבל את זה שהדרך לכבד אותם תהיה בדרך שקבעה המדינה אלא בדרך של גדולי הדור והמסורת היהודית. אני אכבד כל מיני דברים רק כדי למנוע חילול השם, אבל לא בגלל שהחרדים 'הבינו' ו'התקרבו' וכדומה".

    "ואם מחר יחליטו שמכבדים את זכר הנופלים בהדלקת אור בשבת גם אז 'נכבד'? מה הקו האדום?", הוסיף פאלוך.

    ראבד: "אני לא צריך להסביר את ההבדל. כאן כל מה שצריך לעשות זה לא ללכת בצפירה".

    פאלוך: "הופכים את הדברים הטפלים לעיקר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      והחרדים יקבעו לנו איך לכבד את זכר הנופלים? החרדים התחרפנו משגיון המגלומניות,
      עלה להם לראש, שיעשו בדיקת תפקודי כליות